Je zapísaný v SAK ako advokát a môže už poskytovať samostatne právne poradenstvo klientom. Zastupuje klientov v súdnych sporoch. Získava nových klientov. Môže sa zamerať na určitú právnu oblasť alebo viesť generálnu prax. Máva už stabilnú klientelu, často si zakladá vlastnú advokátsku kanceláriu.
Je zapísaný v SAK ako advokát a môže už poskytovať samostatne právne poradenstvo klientom. Zastupuje klientov v súdnych sporoch. Získava nových klientov. Môže sa zamerať na určitú právnu oblasť alebo viesť generálnu prax.
Má na starosti administratívnu podporu HR oddelenia v podobe prípravy nástupných a výstupných dokumentov pre zamestnancov, plánovanie, evidenciu a vyhodnocovanie školení, evidenciu poskytovaných pracovných pomôcok. Táto pozícia je bez podriadených.
Má na starosti podporu vyššieho a stredného manažmentu v HR otázkach, participuje na rozvoji pobočky/firmy/divízie v oblasti strategických záležitostí týkajúcich sa HR, podieľa sa na programoch outplacement, je zodpovedný za realizáciu zmien a zmeny nastavenia HR procesov. Má poradenskú úlohu, často radí v otázkach pracovného práva. Spravidla nevedie tím.
Konzultant pre manažment v otázkach HR procesov a legislatívy. Má menšie rozhodovacie právomoci než HR BP so skúsenosťou 3 roky a viac. Participuje na diskusii o zmenách v HR procesoch. Spravidla nevedie tím.
Je zodpovedný za celú personálnu agendu v menších a stredných podnikoch. Zodpovedá za nábor, rozvoj a tréning zamestnancov, podieľa sa na príprave systému miezd a benefitov, má na starosti kompletnú personálnu administratívu. Komunikuje priamo s riaditeľom spoločnosti a ostatnými členmi manažmentu.
Vedie lokálne HR oddelenia (jedna krajina, ale spravidla viac pobočiek/závodov), má zodpovednosť za správnosť všetkých HR procesov. Na starosti má implementáciu zmien v HR, vedenie tímu a reporting HR riaditeľovi prípadne generálnemu riaditeľovi spoločnosti.
Je zodpovedný za HR v rámci danej organizácie. Spolupracuje naprieč firmou pri riešení a plánovaní personálnych otázok, má zodpovednosť za implementáciu legislatívnych zmien do predpisov spoločnosti. Komunikuje s dotknutými úradmi a externými dodávateľmi.
Je zodpovedný za strategické riadenie oddelenia Ľudských zdrojov a vedenie tímu podriadených. Je členom vrcholového manažmentu. Často ide o vedenie HR v niekoľkých krajinách alebo v regióne (CEE, EMEA).
Úloha objavujúca sa hlavne vo väčších spoločnostiach. Je zodpovedný len za jednu časť HR agendy, napr. za nábor zamestnancov, ich adaptáciu a zaškolenie. Rieši všetku súvisiacu administratívu. zabezpečuje komunikáciu medzi zamestnancami a vedením firmy.
Zameriava sa predovšetkým na nábor nových zamestnancov v oblasti IT. Monitoruje situáciu na pracovnom trhu, navrhuje stratégiu reklamných náborových aktivít a stará sa o denné reportovanie výsledkov. Organizuje výberové konania, plánuje a vedie pohovory a komunikuje s kandidátmi počas celého náborového procesu.
Absolvent právnickej fakulty vysokej školy. Je zodpovedný za tvorbu rešerší, štúdium súvisiacej judikatúry k prípadom, prípravu dokumentov a ďalšiu administratívu. Môže sprevádzať advokáta na súde a participovať na rokovaniach s klientmi.
Má zodpovednosť za výber a nábor zamestnancov. Schvaľuje spoluprácu s externými dodávateľmi.
Je zodpovedný za agendu odmeňovania a benefitov, participuje na strategickom rozhodovaní. Navrhuje a realizuje schválené zmeny, vyberá dodávateľov, monitoruje rozpočet. Poskytuje podporu pri stanovovaní odmien u novovzniknutých pozícií. Sleduje trh a konkurenciu v oblasti odmeňovania.
Je zodpovedný za nábor, jeho koordináciu, inzerciu, selekciu životopisov a vedenie pohovorov, popr. len screening životopisov. Následne komunikuje výsledok výberu uchádzačov manažérom spoločnosti.
Je zodpovedný za kompletnú prevádzku kancelárie. Jeho agenda často zahŕňa vedenie HR agendy, starostlivosť o vozový park a správu kancelárií alebo budov, komunikuje s dodávateľmi, úradmi, finančnými inštitúciami, spravuje firemnú dokumentáciu (zmluvy a pod.), môže vystavovať faktúry a spolupracovať s účtovníčkou. Vedie podriadených (asistentky, recepčné).
Organizuje obchodné a osobné stretnutia nadriadeného. Pripravuje podklady a prezentácie pre obchodné stretnutia a rokovania. Pripravuje a kontroluje dokumenty na podpis pre nadriadeného. Organizuje program pre zahraničné návštevy a obchodných partnerov.
Poskytuje administratívnu podporu nadriadeného/ných, vedie kalendár, organizuje služobné cesty, rezervuje letenky, ubytovanie, transfer a iné nevyhnutné náležitostí súvisiace s organizáciou služobných ciest. Pripravuje zápisnice z obchodných rokovaní a vybavuje telefonickú, mailovú a poštovú komunikáciu.
Samostatne pripravuje a pripomienkuje právnu dokumentáciu, poskytuje právnu podporu pri vyjednávaní obchodných podmienok a právnu konzultáciu kolegom v rôznych obchodných procesoch, upozorňovanie na možné riziká ako aj navrhuje efektívnych riešenia v oblasti práva.
Zabezpečuje právnu agendu spoločnosti, tvorí a pripomienkuje obchodné zmluvy, sleduje aktuálne legislatívne zmeny, tvorí a pripomienkuje vnútornú firemnú dokumentáciu.
Má zodpovednosť za celkový chod recepcie a nižšie opísané činnosti. Často je v úlohe vedúceho recepčných, keď vyberá a zaškoľuje nových recepčných, plánuje im zmeny a vykonáva dohľad.
Má zodpovednosť za privítanie návštev, vybavovanie korešpondencie, e–mailovú a telefónnu komunikáciu, správu zasadacích miestností, objednávky kuriérov a taxi služieb a zabezpečenie ďalších jednoduchých ad hoc úloh.
Nazývaný aj ako Data Protection Officer. Monitoruje a dohliada na súlad v oblasti spracovania osobných údajov, školenia pracovníkov a celkové riadenie agendy internej ochrany dát.
Má na starosti výber dodávateľov, návrh plánov rozvoja, koordináciu školenia. Sleduje dodržiavanie zákonných školení. Monitoruje stanovený rozpočet.
Je zodpovedný za vyhľadávanie správnych profilov kandidátov pre danú spoločnosť, oblasť, pozíciu. Realizuje aktívne vyhľadávanie pasívnych kandidátov na sociálnych sieťach a v iných zdrojoch. Spolupracuje s HR oddelením, ktorého je členom.