Personal agency

Novú prácu si dnes hľadá viac ako tretina Slovákov

Novú prácu si dnes hľadá viac ako tretina Slovákov

Až 17 percent Slovákov si intenzívne hľadá prácu. Ďalších 26 percent sa rozhodlo svoju prácu zmeniť a zisťuje si možnosti na trhu. Vyplýva to z veľkej analýzy pracovného trhu, ktorú na Slovensku pripravuje personálna agentúra Grafton Recruitment. Prácu si počas koronakrízy hľadá o 14 percent viac ľudí, ako pred jej začiatkom v marci tohto roka.

 

Slovákom tiež koronakríza vzala chuť experimentovať a firmy, ktoré chcú stiahnuť zamestnancov konkurencii to budú mať podstatne ťažšie. V týchto dňoch je otvorených novým ponukám len 33% zamestnancov, od marca ich počet poklesol až o 11 percent.

Slováci menia svoje návyky aj pri spôsobe, ako hľadajú prácu. V čase koronakrízy, keď sa trh dramaticky mení, pre nich predstavujú personálne agentúry stabilného a dobre zorientovaného partnera pri zmene zamestnania. Ich služby tak v tomto roku využíva už viac ako 40% záujemcov o prácu.  

 

Ako najväčšie výhody vidia kandidáti poradenstvo personálnej agentúry, jednoduchší a rýchlejší priebeh hľadania práce, širšiu ponuku pracovných pozícií, osobný prístup a podporu pri hľadaní práce, no tiež lepší prístup zamestnávateľov ku kandidátom, ktorých odporučí agentúra.

 

„Po celý čas hľadania práce sa uchádzačovi o zamestnanie bezplatne venuje osobný konzultant a pomáha mu s výberom vhodnej pracovnej pozície na pracovnom trhu, ktorý je po kríze spôsobenej pandémiou v tomto čase limitovaný z hľadiska ponuky voľných miest. Tiež poskytuje odporúčania pri spracovaní životopisu, či motivačného listu tak, aby vyzdvihovali prednosti kandidáta. Poradí, ako zlepšiť sebaprezentáciu, vhodne formulovať odpovede na otázky pri pohovore a čoho sa vyvarovať. Zároveň kandidátom poskytne maximum informácií o budúcom zamestnávateľovi,“ vysvetľuje ďalšie výhody spolupráce s personálnou agentúrou Miroslav Garaj, managing director Grafton Recruitment.

 

Personálne agentúry však sprostredkujú aj ďalšiu výhodu, ktorá sa v čase vysokej konkurencie pri hľadaní práce kandidátom viac ako hodí – je to exkluzivita, pretože mnoho firiem v snahe vyhnúť sa masovému záujmu o jednu pozíciu hľadá ľudí iba prostredníctvom agentúr.

 

Neoceniteľná pomoc agentúry pre zamestnávateľov

V čase, keď dopyt po pracovných miestach vysoko prevyšuje ich ponuku, je personálna agentúra neoceniteľným partnerom aj pre HR oddelenia firiem. Bez jej pomoci musia personalisti v niekoľkých kolách vyberať vhodných kandidátov z desiatok až stoviek životopisov na každú jednu voľnú pozíciu a jednoduchý nábor môže celé personálne oddelenie paralyzovať na niekoľko týždňov. Agentúra pritom dokáže vytipovať vhodných kandidátov so skúsenosťami priamo podľa zadania zamestnávateľa. Mimoriadne oceňovanou výhodu je aj to, že má personálna agentúra dokonalý prehľad o situácii na trhu práce v jednotlivých regiónoch – poradenstvo na mieru urýchli a zlacní celý výberový proces. Talenty pritom personálna agentúra nevyhľadáva iba vo vlastných databázach, ale aktívne hľadá aj na internete, sociálnych sieťach, či na základe odporúčaní svojich klientov.

 

„Niekoľkokrát do roka zadávame na mieru prispôsobené prieskumy slovenského pracovného trhu, ktorý vďaka tomu dôverne poznáme. Vieme tak pre klientov pracovať efektívne, flexibilne a adresne podľa požiadaviek. Všetky služby zamestnávateľom poskytujeme zadarmo do chvíle, kým sa vhodný kandidát nezamestná. Naši klienti teda neplatia za výberový proces, ale úspešný výsledok,“ dodáva Miroslav Garaj.

 

Výhodou personálnych agentúr je aj ich systematická práca s uchádzačmi o zamestnanie. Poznajú tak dôvody odchodu ľudí z práce, pričom za nimi nemusí byť len výška mzdy, ale napríklad vzťahy na pracovisku.